Triki z gabinetu dietetyka

0

Trik 1. Jak przekonać dziecko do picia wody?

Już od najmłodszych lat należy przyzwyczajać dziecko do smaku wody. Często, tak jak w przypadku innych produktów, wodę należy podawać wielokrotnie, w małych ilościach, aż dziecko zaakceptuje jej neutralny smak. Nie należy zmuszać dziecka do wypijania dużych porcji wody, ponieważ może to przynieść odwrotny skutek. Lepiej sprawdza się metoda małych kroków. Wodę można podawać w kolorowych butelkach lub kubeczkach. Dobrze sprawdza się także dodatek np. plasterka cytryny lub innego owocu. Dziecko powinno mieć wodę zawsze pod ręką. Ważne jest także, aby nawyk picia wody dzieci obserwowały u swoich rodziców, którzy powinni dawać dobry przykład swoim pociechom.

Trik 2. Ciekawe formy warzyw dla dziecka

Warzywa podane w formie tradycyjnej nie zawsze smakują dzieciom. Warto przygotować z nich kolorowe słupki. Wykorzystać można marchewkę, selera naciowego i kalarepę. Warzywne słupki doskonale komponują się z jogurtowym dipem z ulubionymi przyprawami, np. koperkiem lub natka pietruszki lub bazylią.

Trik 3. Domowe pralinki czekoladowe

Pyszne pralinki czekoladowe, o prostym zdrowym składzie można samodzielnie przygotować w domu. Dobrej jakości czekoladę gorzką należy rozpuścić w kąpieli wodnej, a następnie dodać do niej ulubione orzechy i suszone owoce. Tak przygotowaną masę należy wyłożyć do silikonowej foremki na pralinki. Foremkę wstawić do lodówki, do momentu, aż pralinki będą twarde.

Trik 4. Pomysły na fit frytki

Tradycyjne frytki z ziemniaków smażone w głębokim tłuszczu zawierają dużo kalorii. Smaczną alternatywną dla nich są frytki przygotowane z niskokalorycznych warzyw takich jak seler czy cukinia. Wystarczy pokroić je w słupki, skropić olejem rzepakowym lub oliwą z oliwek i upiec w piekarniku nagrzanym do 200 stopni C.

Trik 5. Domowe musli

Gotowe musli często zawiera znaczną ilość cukru. Dlatego warto samodzielnie przygotować pyszny śniadaniowy miks. Ulubione płatki, np. owsiane, najlepiej uprażyć lekko na patelni. Można dodać do nich dowolne orzechy i nasiona, np. pestki dyni, siemię lniane czy sezam. Jako dodatek do musli sprawdzą się także suszone owoce. Unikać należy owoców kandyzowanych, które niepotrzebnie wniosłyby dużą ilość cukru.

Leave A Reply

Your email address will not be published.