Newsy

Odżywka Pantene, którą pokochały kobiety na całym świecie jest już dostępna w Polsce!

3mm_COLOUR
Dzięki Pantene - marce #1 na świecie w pielęgnacji włosów - na rynek trafia cudowna odżywka, która zregenerowała włosy ponad 25 milionów kobiet ... Czytaj dalej

Kosmetyki

SOLVEA – profesjonalne nawilżenie ciała

BO-014-Solvea-set-02_09
Nawilżanie jest jednym z podstawowych etapów każdej odmładzającej kuracji kosmetycznej. Pamiętamy o tym doskonale sięgając po produkty do twarzy, ... Czytaj dalej

Kosmetyki

Preparat ZO SKIN HEALTH OSSENTIAL do codziennej pielęgnacji

Ossential-Daily-Power-Defense-HERO
  Wiek, uwarunkowania genetyczne, dieta, stres, wpływ środowiska, codzienny stres i promieniowanie słoneczne. Z czasem czynniki te przyczyniają ... Czytaj dalej

W upał lepiej nie biegać. A jak możemy ćwiczyć?

Opublikowano: 11 sierpnia 2017 Autor: Magdalena

Z biegania, interwałów czy innych treningów mocno podnoszących tętno lepiej zrezygnować w upał. Nie oznacza to jednak, że nie możemy wcale ćwiczyć na świeżym powietrzu. Jak trenować gdy słupek rtęci na termometrze przekracza 30 stopni Celsjusza i jak do takiego wysiłku się przygotować?

– Jeżeli jest to trening, który robimy na co dzień, tylko w upał, to warto się trochę lepiej nawodnić i zadbać o nawodnienie w trakcie treningu. Co możemy zjeść przed treningiem? Raczej powinny to być lekkie potrawy ja bym polecił owoce np. banany lub sezonowe jak maliny, borówki – mówi newsrm.tv Krzysztof Wawer, instruktor Jatomi Fitness Złote Tarasy.

Jeść nie powinniśmy też przed samym treningiem. Po posiłku najlepiej odczekać 45 minut do godziny. Jeżeli ćwiczymy na świeżym powietrzu to warto też zabezpieczyć naszą skórę przed szkodliwym promieniowaniem. Obowiązkowe jest też nakrycie głowy. Ono uchroni nas przed udarem słonecznym.

– Jeżeli temperatura w cieniu przekracza 30 stopni Celsjusza to warto trenować rano, do godziny 10. Jeżeli chcemy jednak trenować to na pewno nie powinno to być bieganie na otwartych przestrzeniach. Wtedy lepiej wykonać treningi siłowe w cieniu drzew. Kiedy Słońce już jest niżej na horyzoncie, między 16 a 17 godziną, możemy spokojnie wychodzić i trenować do późnych godzin wieczornych – wyjaśnia Krzysztof Wawer.

Na pewno w upał powinniśmy ze swoich ćwiczeń wykluczyć takie, które mocno podnoszą nasze tętno jak np. sprinty, burpee, trening interwałowy. Ile możemy ćwiczyć? To zależy od naszej kondycji i możliwości naszego organizmu. Przyjmuje się, że trening osób początkujących nie powinien przekraczać 45 minut.

0817cwiczenia (2)

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

2 × one =