Zdrowie

URGO – plaster na opryszczkę

URGO Opryszczka
URGO Plaster na opryszczkę, oparty na innowacyjnej technologii Filmogel?, to jedyny taki produkt w płynie w Polsce, który leczy opryszczkę w jej każdej ... Czytaj dalej

Uroda

Serum zagęszczające brwi MultiLASHES

MULTILASHES serum do brwi 4 ml
Laboratorium Kosmetyczne Joanna w odpowiedzi na oczekiwania swoich klientek powiększa serię MultiLASHES, dedykowaną pielęgnacji oraz regeneracji okolic ... Czytaj dalej

Trendy

Co warto jeść, będąc na diecie w lecie?

co-jesc-bs
Wakacje to okres, który rządzi się swoimi prawami - ciepłe, letnie wieczory, aktywne weekendy i spotkania z przyjaciółmi. Lato sprzyja wielu formom ... Czytaj dalej

W upał lepiej nie biegać. A jak możemy ćwiczyć?

Opublikowano: 11 sierpnia 2017 Autor: Magdalena

Z biegania, interwałów czy innych treningów mocno podnoszących tętno lepiej zrezygnować w upał. Nie oznacza to jednak, że nie możemy wcale ćwiczyć na świeżym powietrzu. Jak trenować gdy słupek rtęci na termometrze przekracza 30 stopni Celsjusza i jak do takiego wysiłku się przygotować?

– Jeżeli jest to trening, który robimy na co dzień, tylko w upał, to warto się trochę lepiej nawodnić i zadbać o nawodnienie w trakcie treningu. Co możemy zjeść przed treningiem? Raczej powinny to być lekkie potrawy ja bym polecił owoce np. banany lub sezonowe jak maliny, borówki – mówi newsrm.tv Krzysztof Wawer, instruktor Jatomi Fitness Złote Tarasy.

Jeść nie powinniśmy też przed samym treningiem. Po posiłku najlepiej odczekać 45 minut do godziny. Jeżeli ćwiczymy na świeżym powietrzu to warto też zabezpieczyć naszą skórę przed szkodliwym promieniowaniem. Obowiązkowe jest też nakrycie głowy. Ono uchroni nas przed udarem słonecznym.

– Jeżeli temperatura w cieniu przekracza 30 stopni Celsjusza to warto trenować rano, do godziny 10. Jeżeli chcemy jednak trenować to na pewno nie powinno to być bieganie na otwartych przestrzeniach. Wtedy lepiej wykonać treningi siłowe w cieniu drzew. Kiedy Słońce już jest niżej na horyzoncie, między 16 a 17 godziną, możemy spokojnie wychodzić i trenować do późnych godzin wieczornych – wyjaśnia Krzysztof Wawer.

Na pewno w upał powinniśmy ze swoich ćwiczeń wykluczyć takie, które mocno podnoszą nasze tętno jak np. sprinty, burpee, trening interwałowy. Ile możemy ćwiczyć? To zależy od naszej kondycji i możliwości naszego organizmu. Przyjmuje się, że trening osób początkujących nie powinien przekraczać 45 minut.

0817cwiczenia (2)

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

two × 1 =